A húszas, harmincas években Nagy-Britanniában gombamód szaporodó sportautó-építő manufaktúrák közül nagyon kevés bizonyult életképesnek hosszabb távon. Az olyan remek autókat előállító, a maguk idején híres cégek, mint az Invicta, vagy a Railton sem tudtak fennmaradni. Ennek oka talán az egyedi gyártás gazdaságtalanságában és a szűk keresletletben keresendő; ám személyes véleményem szerint szerepe lehet ebben a Sors akaratának is. Ha a háború után tovább működhettek volna ezek a cégek, minden bizonnyal nagy kompromisszumokra lettek volna kénytelenek, s talán olyan autók gördültek volna ki fennállásuk hátralévő részében, amelyek megakadályozták volna emlékük legendává nemesedését. Például hányan hallottak a stainesi Atalantáról? Gyanítom, nem sokan. Pedig ez cég olyan autókkal állt a reflektorfénybe működésének kezdetén, amelyekkel méltó vetélytársa lehetett volna a kor rajongott idoljainak. Mégsem lett az. Lássuk, miért nem!
1937 Atalanta 1.5 Litre Sports (Forrás) |
1939 Atalanta V12 Saloon |
1939 Atalanta V12 Drophead Coupé by Abbotts |
1952 RGS Atalanta Jaguar Sport EX/MT1 (Forrás) |
1953 RGS Atalanta Hard Top Coupé (Forrás) |
1953 RGS Atalanta Sport (Forrás) |
A 795 ezer Dolláros RGS Atalanta Jaguar 1953-ból (Forrás) |