Az ötvenes években a kisszériás autókészítés látványos átalakuláson ment keresztül; a második világháborúban győztes országokban az évtized elejei rövid gazdasági visszaesés után egymás után jöttek létre a különleges autókat építő manufaktúrák. Amíg Angliában Ford Ten és Austin Seven alvázakra épített, nyeklő-nyakló üvegszálas felépítményű trial és weekend racer járgányokkal próbálkoztak minden második faluban és nagyobb tanyán, addig Amerikában hatalmas Chevy és Ford V8-asokat szereltek masszív vázakba a kertvárosi házak hátsó udvarain – igaz a köréjük épített műanyag kasztnik ott is ugyanúgy nyikorogtak, akár az Öreg kontinensen.
Ahol az amcsik versenyeznek, s a legendák születtek : SCCA |
Lance Reventlow (1936-1972) (Forrás) |
Reventlow a Scarab Mk I volánja mögött 1958 április 12.-én Palm Springsben (Forrás) |
1958 Scarab Mk I (Forrás) |
1958 Scarab Mk I és Mk II (Forrás) |
Scarab Mk II a Meister Brauser csapat színeiben |
1959-1961 Scarab-Offenhauser F1 a múzeumban (Forrás) |
És ahova való: a versenypályán (Forrás) |
1959 Scarab Mk II (Forrás) |
Reventlow tragikusan fiatalon, mindössze 36 évesen halt meg, amikor egy fiatal pilóta ostoba manővere miatt lezuhant Cessnája.
A kocsi két konstruktőre folytatta korábbi munkáját a Troutman-Barnes cégnél, ahol később a Chaparral sportkocsik is megszülettek.
Reventlow autói szerencsés módon a mai napig megvannak és rendszeres résztvevői a nosztalgiaversenyeknek, ahol újra megmutatják, mitől is voltak verhetetlenek az ötvenes-hatvanas évek fordulóján az amerikai pályákon.