Úgy tűnik, az égiek meghallgatták az Alfa Romeo találkozónál megejtett morgolódásomat, miszerint az esztergomi veterán-összejöveteleket rendszeresen pocsék idővel sújtják. Most végre igazán barátságos májusi napsütés ajándékoztak mindenkit, aki a Mária Valéria híd lábához gyűlt össze. Természetesen kedvesemmel együtt mi is kilátogattunk a majálisra, s a zsibárus-dömping magától értetődő áttanulmányozása - aminek eredménye két pár fülbevaló, plusz egy Székely himnuszos "pergamen" megvétele volt -, valamint a májusfa állítás megtekintése után ballagtunk át a parkolóvá alakított, egykor a hídhoz vezető úton ráérősen álldogáló veteránosokhoz.
Ha szigorú akarnék lenni, mondhatnám, hogy a találkozó, amelyet a helyi veteránautó barátok szerveznek, évről évre ugyanazokat a járgányokat hozza össze, s sok év után már kevés újdonságot hoz. Ez azonban nem igaz. Az ember már régi ismerősként köszönti a városban nagy ritkán felbukkanó gépeket, s fedezi fel újra a nem csúcsra restaurált, helyenként pattogzó festékű, mégis ettől emberhez közeli öreg vasakat. Örül, hogy itt van a helyi veterán-éra egyik lelke, akiről néhány éve még azt a hírt hallotta, hogy súlyos betegséggel kűzdött; de most ő és jó kis Austin Ten-je is szemmel látható egészségben állnak a fák árnyékában.
Más világ és más érzés ez, mint mondjuk az Oldtimer Expo sokadalma. Az ottani hatalmas választékot, a ritka gépcsodákat és a velük járó tömeget itt az ismerős arcok és a megérinthető, talán jobban megérthető járgányok ellensúlyozzák. Mindkettőnek helye és szerepe van. De helyettem most már beszéljenek a gépek és a képek:
DKW Junior |
Honda Gold Wing - ebben még nem volt hifi |
Izsevszki-csodák |
Oldalkocsis MZ ES |
Angol főúr? Mai szemmel inkább kisautó az Austin Ten. |
Az osztrák Steyr viszont tényleg angolos. |
Prágában még taxiznak ilyen Piccolókkal |
Kedvesem első célpontja természetesen a kis Steyr volt |
A Pininfarina Florida II forma egyik legszebb megvalósítása volt a Peugeot 404 |
Az elmaradhatatlan Bogár, és... |
...a kocka Ralli-Lada, ami mára legendává nemesült. |
Fiat 127 Sport 70 HP - most azonnal hazavinném... |
Datsun 280 ZX - egy lépésre a klasszikussá válástól |
Hetes Bímer a nyolcvanas évekből - pár év és már ő is kaphat OT rendszámot... |
A Peugeot egyik legvagányabb formája volt az 504-es. Párezer kilométerrel délebbre még most is menő! |
Szögletes formák, egybeszabott első üléspad és dobókocka: ez bizony a hetvenes évek és egy masszív Chrysler Newport Coupé |
Ford Taunus 15 M - mielőtt még kockává vált volna |
Talán a találkozó legszebben felújított autója volt ez a Chevrolet Caprice Coupe |
A legjellegtelenebbnek tartott Mustang-széria. Pedig a kor már ezt is nemesíti! |
![]() |
Lenyűgöző Wartburg hanggal és kék füsttel érkezett a kis DKW F8-as |
A kortalan Royal-Enfield - néhány kilométerrel arrébb, Dorogon megvásárolhatók hasonló társai |
A nagy elánnal befutott Trabi - furcsa érzés, hogy már ezt az autót is megbámulják a gyerkőcök |