Az ötvenes években a kisszériás autókészítés látványos átalakuláson ment keresztül; a második világháborúban győztes országokban az évtized elejei rövid gazdasági visszaesés után egymás után jöttek létre a különleges autókat építő manufaktúrák. Amíg Angliában Ford Ten és Austin Seven alvázakra épített, nyeklő-nyakló üvegszálas felépítményű trial és weekend racer járgányokkal próbálkoztak minden második faluban és nagyobb tanyán, addig Amerikában hatalmas Chevy és Ford V8-asokat szereltek masszív vázakba a kertvárosi házak hátsó udvarain – igaz a köréjük épített műanyag kasztnik ott is ugyanúgy nyikorogtak, akár az Öreg kontinensen.
![]() |
| Ahol az amcsik versenyeznek, s a legendák születtek : SCCA |
![]() |
| Lance Reventlow (1936-1972) (Forrás) |
![]() |
| Reventlow a Scarab Mk I volánja mögött 1958 április 12.-én Palm Springsben (Forrás) |
![]() |
| 1958 Scarab Mk I (Forrás) |
![]() |
| 1958 Scarab Mk I és Mk II (Forrás) |
![]() |
| Scarab Mk II a Meister Brauser csapat színeiben |
![]() |
| 1959-1961 Scarab-Offenhauser F1 a múzeumban (Forrás) |
![]() |
| És ahova való: a versenypályán (Forrás) |
![]() |
![]() |
| 1959 Scarab Mk II (Forrás) |
Reventlow tragikusan fiatalon, mindössze 36 évesen halt meg, amikor egy fiatal pilóta ostoba manővere miatt lezuhant Cessnája.
A kocsi két konstruktőre folytatta korábbi munkáját a Troutman-Barnes cégnél, ahol később a Chaparral sportkocsik is megszülettek.
Reventlow autói szerencsés módon a mai napig megvannak és rendszeres résztvevői a nosztalgiaversenyeknek, ahol újra megmutatják, mitől is voltak verhetetlenek az ötvenes-hatvanas évek fordulóján az amerikai pályákon.



/scca.gif)
/Reventlow_01.jpg)
/reventlown2007_clip_image004.jpg)
/scarab_mki_01.jpg)
/scarab%20mki-ii_01.jpg)
/1959%20Scarab%20Mk%20II%20-%20Chevrolet%205_0%20V8.jpg)
/Scarab_Offenhauser_1959_1961-60536_www_auto-museum_net.jpg)
/Scarab-Formula-1-Offenhauser_1.jpg)
/scarab%20mkii_01.jpg)
/scarab%20mkii_02.jpg)