Magyar Festék:
Nagyon különleges nekem nagyon tetszik. De biztos nem csinálgatnám, nagyon sok idő.
hoszigeteloren... (2024.02.23. 22:50)Kígyó-evolúciós zsákutca
Bár a fenti cím első blikkre egy nyolcvanas évekbéli barbár kardozós, b*szós kalandfilmre utalna, nem akarok a nagyrabecsült Zskategória blog területére tévedni. A kígyó szó a huszadik század egyik emblematikus sportkocsijára villant, olyan járgányra, amelytől a legtöbb…
Visszatérő témánk Ferkó barátommal a japán autógyártás és autódizájn kialakulása, a látványos trendek, a különböző márkák különböző stílusai - különösen igaz ez, mióta félautista gyerekként vetjük rá magunkat az összes létező japán modellautóra, amiket csak be…
Az automobil történetéből számos példát fel lehet hozni olyan gyártókról, melyek nemcsak négykerekűek, de motorok előállításával is foglalkoztak; ilyenek az Opel, amelynek húszas években készült 500 köbcentis motorjai ma már a gyűjtők féltett kincsei, vagy a Peugeot,…
Mostanság a szokottnál is csendesebben jártam az utakat Magyarországon és azon kívül - ez a csend visszavezethető a blog körüli hallgatásom okára, amelyet azonban lassan ideje megtörni. A szemlélődés persze folyamatos volt és magamban mosolyogva futottam össze újra meg újra két…
Esküszöm, nem vagyok normális! Július harmadikán, délután kettőkor, a legrosszabb harmincfokos kánikulában kell idejönni, a Mária Valéria híd lábához. Értem én, veteránjármű-találkozó, klassz vasak, klassz arcok, de akkor is! Ahogy leszálltam kis Szöcskémről szinte…
Régi vesszőparipám annak megfejtése, mitől lesz egy autó klasszikus. Az autó történetéből számtalan példát lehetne felhozni olyan, csak egy-két példányban megépített járgányokra, amelyeket bár a legjobb tudással raktak össze konstruktőreik, mégis feledésre ítélték az…
Az észak-amerikai pionírok történetei mindig lenyűgöztek; olyan emberekről szólnak a megsárgult lapok, amelyek addig sosem látott helyeken, sosem képzelt nehézségeket legyőzve alapoztak meg új életet, új közösségeket. Persze ha lekaparjuk a sztorik mázát, akkor világosan…
A blog olvasói számára nem titok, hogy e sorok írója roppant mód kedveli a különféle Mini-alapú sportkocsikat, amelyekből a hatvanas évek elejétől fogva számtalan létezett, a kisszériás modellektől a kitautókon át egészen az egyedi átépítésekig. A népszerűség okai…
Manapság a legtöbben a Forma-1-et tekintik az autóversenyzés csúcsának. Persze nem alaptalanul, hiszen ott összpontosul a legtöbb pénz, és technika; évről évre milliárdnyian követhetik nyomon az aktuális héroszok küzdelmét. Az autó és az autóversenyzés hőskorában…
Akár találós kérdés is lehetne: mi köze van egy 55 éve elhunyt olasz Forma-1-es világbajnoknak egy holland milliomos telekügyleteihez? Hogy a kérdésre választ kapjunk, érdemes megismerkednünk egy autóbolond, szőrmók angol mérnökkel, Lee Noble-al, aki már közel harminc éve…
Az időpont: 1950-es évek eleje. A helyszín: Németország. Ekkor született meg az autó, amely fordulópontot jelentett az addig kizárólag luxusautó gyártóként számon tartott Mercedes-Benz történetében. Ez volt a Ponton Merci, a cég első modern középkategóriás szedánja, amely a…
Magyar szemmel nézve a Földgolyó túlsó felén élő új-zélandiak fura fazonok lehetnek. Az Ausztrálián kívül a világon mindentől távol eső szigeteken hazánk népességének kevesebb mint fele él. Az ország erőforrásokban szegény, leginkább birkatenyésztésre és…
A londoni taxi, másnéven "Öreg hölgy" régies, kicsit esetlen, mégis barátságos formája ismerős lehet szinte mindenkinek. Ez az autó, ami a Mann and Overton taxivállalat, a Carbodies karosszériagyártó cég és az Austin közreműködésével FX4 - később Fairway - néven…
Az előző két részben szó esett a múlt század első évtizedének végétől Franciaországban az angol stílusú, Morgan licenc alapján gyártott cyclecarokat meghonosító Darmontról és legnagyobb kihívójáról a Sandfordról. Mellettük azonban volt mégvalaki, aki szintén angol…
Franciaországban a múlt század tízes éveinek végén igen népszerű Morgan háromkerekűek legnagyobb forgalmazójává, később gyártójává a Darmont fívérek váltak. Persze nem sokáig maradhattak egyeduralkodók a piacon; megjelentek a nagy háború előtti Bédélia cyclecar…
A már több, mint százéves Morgan méltán népszerű sportkocsikkal ostromolta a múlt század elején az európai versenypályákat. Kis háromkerekűi a motorok, vagy a cyclecarok kategóriájában évtizedekig az első helyeket bérelték ki. Az autó legnagyobb rajongói érdekes módon a…