Magyar Festék:
Nagyon különleges nekem nagyon tetszik. De biztos nem csinálgatnám, nagyon sok idő.
hoszigeteloren... (2024.02.23. 22:50)Kígyó-evolúciós zsákutca
Az 1963 és 1967 között épített Gordon-Keeble talán az egyik legjobb kisszériás angol autó volt. Ragyogó képességű mérnökök és a Bertone szárnyai alatt dolgozó tehetséges ifjú designer, Giugiaro öntötték formába a terveket a tökéletes túraautóról. Azonban a…
Elnézést a hosszú szünetért, de Karácsony közeledtével eléggé megsokasodtak a teendőim, s ami időt otthon voltam, azt inkább a kedvesemmel töltöttem.
Kárpótlásul egy számomra különösen kedves autó történetét vetem most monitorra; egy olyan autóét, amelyről már…
Őszintén szólva majdnem mindig mosolyognom kell, amikor meglátok egy Smart nevű guruló izét az utakon. Miért? Mert eszembe jut az alapkoncepciója, ami valahogy így szólt: "Legyen kicsi, takarékos, trendi, elégítse ki az egy autóban utazó átlag 1.5 ember helyigényét - amit…
A mostani bejegyzésem eredetileg egy összecsukható kisautóról szólt volna (nem, nem mondom meg a nevét, legyen meglepetés!), ám amikor megvettem a Veterán Autó és Motor decemberi számát, hamar felülvizsgáltam a terveimet. Gyorsan átlapozva a Ferrari 250 GT SWB-ről szóló anyagon,…
Az automobil történetében elég gyakran talákozhatunk abszurd helyzetekkel; mint amikor egy hűtőgyáros épít GT járgányt (Iso), vagy egy rádiócsatorna feje kisautót dob piacra egy olyan országban, ahol akkoriban a négy literes lökettérfogat és soros hathengeres motor…
Közhely, hogy az ember mindig nosztalgiával gondol vissza az elsőre, hiszen bármilyen esetlen volt is a dolog, a múló idő megszépíti az emlékeket. Szerencsémre nekem nem kell szégyenkeznem emiatt; igaz kicsit bizarr módon indult. Mikor először megláttam őt egy olyan képes…
Manapság újra egyre divatosabbak a minimálsportkocsik, amelyeknél jó pénzért az ember nem kap mást, mint egy kormányt, négy kereket, gyakran motorkerékpár szívvel, amelyhez egy alig pár száz kilós, karosszériának csak jó indulattal csúfolható felépítménytársul. És ennyi, se…
A sorozat - legalábbis úgy néz ki - utolsó részében a sebességi rekorder "autókról" - vagymi a csodákról - lesz szó. Most jött el az ideje egy pontosításnak is, amelynek jelentőségére a Belsőség kommentelői világítottak rá. Az eddigi részekben vegyesen használtam…
Nem, még nincs kész a gázturbinás autók befejező része - de szépen haladok vele, a magam tempójában. A bejegyzés oka a hétfői kiruccanásom a luxusautó kiállításra. Eredetileg egy vitrioltól csöpögő, antikapitalista -és globalista, meg még mittudomén milyen ista írást…
(Elnézést a hosszú szünetért, de az időmet és energiáimat mostanában sok egyéb dologra sikerült szétforgácsolnom. Mindenesetre, mint láthatjátok azért csak sikerült megírni a történet negyedik részét is. Előre szólok, hogy megszegtem az előző poszt végén tett ígéretem;…
A gázturbinás autók virágkora egyértelműen az ötvenes, hatvanas évek voltak. Az automobil megújítására irányuló szándék szülte ezeket az első hallásra bizarr konstrukciókat, ám a felmerülő nehézségek, a korabeli technikai szint mellett lehetetlennek tűnő tömeggyártás…
(Köszönet a kommentelőknek, akik felhívták a figyelmem néhány dologra, amelyeket kihagytam a gázturbina hátrányainak felsorolásából. A hiányosságot alább pótolom.)A gázturbina meghajtású kísérleti autók sorát a Rover nyitotta meg, JET 1 - másnéven T1 - prototípusával,…
A Subarunak tavaly volt egy különszériája az agytumorban elhunyt nagyszerű pilóta, Richard Burns emlékére.Sajnos most már McCrash emlékére is lehet...Nyugodj békében Colin McRae, s mindazok, akik veled voltak.(1968-2007)
A történet - részemről - tízegynéhány évvel ezelőtt kezdődött, amikor is kezembe került a csodálatos Liener-féle Autótípusok '64-es kiadása. Mivel már akkor is fanatikus autórajongó voltam, A-tól Z-ig végigbogarásztam a kissé viseletes könyvet, amiben nemcsak olyan…
Ha egy repülőgép-motor tervezéssel foglalkozó fiatalember úgy dönt, hogy az autóversenyzésben is kipróbálja magát, akkor sejteni lehet, hogy nem elégszik meg még a piacon kapható legjobb sporkocsival sem. A korábbi posztokban már írtam néhány példát arról, mi történik, ha…
A Ferrari leginkább lenyűgöző sokhengeres és nagy sportkocsijairól nevezetes; a kompakt kategóriában soha nem gyártott versenygépeket - igaz az első hivatalos maranellói járgányban mindössze 1. 5 literes erőforrás működött, ám még ezt a 125-ös szériát sem illik…
Manapság az autódizájn lopás hazája Kína, ahol vidáman szaladgálnak a különböző nemhivatalos Smart klónok, az E-osztályos Merci orral ellátott Daihatsu Charade származékok, a szintén Merci orrú, de Renault seggű kupé-kabriók, és még sorolhatnánk. Persze mindegyik a szigorú…
A Dubonnet bor alapú aperitifjei világszerte méltán ismertek és népszerűek. Az italok receptjét 1846-ban dolgozta ki Joseph Dubonnet, s azóta is e szerint készítik őket. A borhoz mediterrán fehér és vörös szőlők levét használta fel, s ahhoz gyógynövényeket és fűszereket,…
Melyik az igazi? A nyolcvanas évek közepéig-végéig New York utcaképéhez ugyanúgy hozzátartozott a jellegzetes formájú, ódivatú Checker Yellow Cab, mint Londonéhoz az "öreg hölgy", a neves London Taxi. A kilencvenes évektől azután már a Chevrolet…
Van néhány kocsi, melyeket kötelező jelleggel ismernie kell minden, az autótörténet iránt akár csak felületesen érdeklődő embernek.Ilyen autó a Duesenberg J és annak különböző változatai, az SJ az SSJ és az NJ. Ő testesíti meg a "Boldog békeidők" amerikai luxusát,…
Az automobil történetének első évtizedeire egyértelműen az útkeresés volt a jellemző. A tervezők, akik egy addig soha nem ismert közlekedési eszközt álmodtak meg és tettek valósággá, időnként elég bizarr ötletekkel rukkoltak elő. Ezek legnagyobb része persze halva…
Az autó megjelenésekor még csak a kiváltságos – és kellően őrült – kevesek játékszere volt, magas ára és bonyolult szerkezete miatt. A sokak számára elérhető jármű ötlete azonban már a századfordulón piszkálta a tervezők és gyártók fantáziáját, mint…
(Vigyázat, erősen szubjektív hangvételű cikk következik!)E sorok írója imádja az autókat, a kicsiket és nagyokat, a pirosakat és ezüstszínűeket, anégy, három, sőt még a kétkerekűeket is. Van azonban két kategória,amellyel a világból kilehetne kergetni: ezek a…
Vannak olyan járgányok az automobil történetében, amelyekről nem nagyon tudjuk elképzelni, mi is volt velük a célja megalkotójuknak? Gondoljunk csak a Bugatti Veyronra,ami megfizethetetlen, 1001 lóereje kihasználhatatlan - ugyan ki akarna egy ilyen autóvalversenypályán…
Üdvözöllek az Autohistory blogon!A jövőben itt alkalmanként egy-egy régi klasszikus, vagy éppen kevéssé ismert autógyártó cég, vagy típus történetét olvashatod. Jómagam már vagy 18 éve foglalkozom autókkal, és hébe-hóba szélesebb fórumon is tudtam cikkeket publikálni…