Magyar Festék:
Nagyon különleges nekem nagyon tetszik. De biztos nem csinálgatnám, nagyon sok idő.
hoszigeteloren... (2024.02.23. 22:50)Kígyó-evolúciós zsákutca
Az elmúlt hetekben nem igazán tudtam érdemben a blogommal foglalkozni; bizonyos események lehúzták minden energiámat és elvonták a figyelmem az itteni "munkámról". Emiatt hosszú ideje kínlódtam egy cikkel, amely sehogy sem akar összeállni; őszintén szólva már az…
Az elmúlt hetek kissé megritkult bejegyzései után most nem egy normál történeti anyaggal jelentkezem; az utóbbi napokban autós anyagokra vadászva, folyton a Youtube-on kötöttem ki, ahol kedvenc klipjeimet nézve múlattam az időt - a cikkírás helyett. Mentségemül szolgáljon, hogy…
E blog keretein belül már jónéhán olyan emberről és cégről esett szó, akik teljesen más jellegű fő tevékenységük mellett megpróbálkoztak több-kevesebb sikerrel az autóépítéssel is. Többek közt a repülőmérnök Marcel Leyat, és Frank Halford, a kiváló bor alapú…
Erre a hétre egy különleges bejegyzést szerettem volna a blogra tenni, egy különleges emberről. Történetet valakiről, aki soha nem vált legendás alakká a hazai autós életben, annak ellenére, hogy egész életét motorversenyeken, találkozókon, de ami a legfontosabb, saját…
Némi kihagyás után ismét egy olyan autó történetével jelentkezem, amelyet már régóta kerülgetek. Hasonlóképpen megmagyarázhatatlanul vonz ez a gép, mint a Marcos; nem a szépségével, vagy technológiájának kifinomultságával tett rám mély benyomást. Nem, itt ösztönösebb…
Rutinos oldtimershow látogatóként már nem fog el hatalmas izgalom egy-egy kiállításra érkezve; inkább egyfajta nyugodt várakozás és visszafogott kiváncsiság vesz erőt rajtam, miközben leadom a cuccaimat a ruhatárban, előkeresem a jegyet, s lövésre emelem a fényképezőgépet.…
Mindenki szeretne valamiben a legjobb lenni; legyen szó akár családról, munkáról, vagy hobbiról, az emberek nagy többségét az a kimondatlan vágy hajtja előre, hogy a legjobban csináljon valamit, ami fontos a számára. Azt hiszem, elengedhetetlen e cél eléréshez, hogy az ember…
A második világháború utáni káosz kiváló teret adott a zavarosban halászók számára; a szűkösen rendelkezésre álló élelmiszerekkel feketézők ugyanúgy szerepet kaptak, mint az ügyes kezű mesteremberek, akiknek segítségével legalább egy összetákolt kordéra tudták pakolni…
A vonzalom különös dolog; az ember legtöbbször nem tudja megfogalmazni, miért is vonzódik egy személyhez, vagy tárgyhoz. Nem lehet meghatározni, miért lesz fontos valaki, vagy valami; talán igaza van azoknak a pszichomókusoknak, akik szerint a nekünk tetsző dolgok jó tulajdonságait…
A jelenleg épp az automobil purgatóriumban nyugvó TVR hatvan éves története során nem először kényszerült csendespihenőre. Trevor Wilkinson (1923-2008) cége legalább olyan hektikus bevétellel rendelkezett, mint amilyen látványos sportautókat gyártott. Az 1960-as évek elején is…
Az amcsi autókról legtöbbünk fejében egy szuper-maszkulin kasztniba bújtatott nyolcliteres lökettérfogatú, száz kilométeren húsz -és végtelen liter között fogyasztó V8-as batár képe él, amelynek technikája már a hatvanas években is elavultnak számított, gumit…
A Bentley a húszas-harmincas években legyőzhetetlennek tűnt a versenypályákon. A húszas évek elejétől kezdődően taroltak az szárnyas B emblémás járgányok: a négyhengeres 3 Litre, a nagyobb, 4.5 literes kompresszoros "Blower" modell, amely eredményekben nem villantott…
Ezt nem hittem volna - sóhajtottam, mikor Bettivel az oldalamon beléptem a komáromi erőd kapuján. Sok éve szerettem volna eljutni ide, de mindig közbejött valami; hol az ország másik végén nyaraltunk, hol a munka miatt nem sikerült kijutni Komáromba. De 2009 augusztus nyolcadikán…
A hatvanas években Itáliában szinte mindenki a sportautók lázában égett. Az amúgy is sebességmániás olaszok közül számos befektető - feltüzelve a valóságos nemzeti hőssé kikiáltott Ferrari sikereitől - alapított sportautógyárat. Sajnos azonban a nagy tervekből általában…
Az olasz autótervezés különleges helyet foglal el a világon. Azzal kevesen vitatkoznak, hogy a klasszikus autók közt a legszebbeknek olasz dizájnerek szabták a ruháit; Pininfarina, vagy Giugiaro kreálmányai évtizedeken át meghatározták az utcaképet. Manapság, a tökélyre vitt…
A közép-európai autógyártás legérdekesebb képviselőinek személy szerint mindig is a csehszlovák - pontosabban a cseh - verdákat tartottam. A két világháború közti időszakban az ország válallatai közt nemcsak nyugati minőségű kis (pl.: Z, Enka, Disk, Aero, stb.) -közép (pl.:…
A kanadai autógyártásról európai szemmel nem könnyű dolog széles spektrumú képet alkotni. Az biztos, hogy az USA-ban regnáló autógyárak többségének vannak összeszerelő üzemei az országban - a kanadai utakon legnagyobbrészt a déli szomszédéhoz hasonlatos típusok…
A nyolcvanas évek minden szempontból különös egy időszak volt: utoljára nagyot tombolt még a hidegháború, s az emberek újra megtanultak félni az atombombától. Afganisztánban még az Oroszok (bocsánat, Szovjetek) háborúztak, s velük szemben az amcsik fegyverezték a Tálibokat.…
Négyesi Pál egy - azt hiszem sokunk számára - fontos kérdésen tűnődik a blogjában. Szükség van Magyarországon egy független Autómúzeumra a Közlekedési Múzeum mellett? Egy olyan múzeumra, amely egy folyamatosan fejlődő, változó tárlattal méltó alternatívát jelent a…
Az elnyűhetetlen terepjárók mintapéldánya, az offroaderek őse a Willys Jeep mellett kétségtelenül a Land Rover. Hatvan éves története alatt számos kihívója akadt - a legkeményebbek a távol-keleten, ahol a japán kormánynak szánt terepjárókból civil használatra…
A különös autóiról ismert Matra történetének első részében arról a vállalkozásról esett szó, ami az autógyártó rész alapjait jelentette. Charles Deutsch, az áramvonalas formákért lelkesedő tervező és René Bonnet, az autóversenyzés megszállottja a harmincas évek…
Vannak olyan autók, amelyeket mindenki ismer látásból, mégsem tudá megmondani a nevét, mégha az élete is múlna rajta. Olyan hétköznapi kuriózumok, amelyeknek nem sikerült megragadni az átlagember figyelmét - s talán ettől váltak igazán értékessé az autóőrültek szemében.…
A második világháború utáni időszakban a kezdeti öröm után bizony egy kemény gazdasági válság bontakozott ki, amikor a virágzó hadiipar visszafejlesztése során az addig jól prosperáló cégek elvesztették a biztos talajt a lábuk alól. A nyersanyag -és benzinhiány tovább…
Az elmúlt héten bemutatott ausztrál Buckle autó után logikus választásnak tűnik, hogy a majdani enciklopédiában az ABC szerint a sorban őt követő márka, a Buckler története kerüljön a monitorra. Persze az alkoholmentes sör nevét viselő autó nem csak a plusz "r" betű…